Smaskiga bakverk




Till dessert igår slängde jag ihop detta smaskiga lilla bakverk, en citronfromagé tårta med digestive kex. Receptet är busenkelt, perfekt när man får oväntat besök eller som jag, idétorka!

Till detta behöver du:

20st digestive kex
200g smör
2 förpackningar ekströms citronfromagé
1 förpackning med jordgubbar
5 dl mjölk
1 msk riven mörkchoklad


Gör såhär:

Krossa digestivekexen till fina smulor, blanda i smöret och knåda ihop till en deg. Tryck ut degen i en ugnssäker bakform form (helst en rund) och grädda i ca 10 min på 175C. Ta ut formen och låt svalna tills botten är kall.

Vispa ihop citronfromagen tillsammans med 5dl mjölk pösigt. Bred sedan ut fromagén över bottnen och ställ in i kylen i ca 30 min. Dekorera med jordgubbar eller valfri frukt och strö över den rivna chokladen. Sådär, färdig att servera!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR