Idag för exakt ett år sedan...

Idag för exakt ett år sedan föddes våran lilla Elias! Min lilla bebis blir officiellt ett barn idag! Man säger ju inte att man har en bebis på 1 år, utan ett BARN på 1 år. Så om ett par timmar är inte Elias min lilla bebis längre, utan mitt barn. Vilket i sin tur betyder att han faktist är en stor kille nu! Det är verkligen med blandade känslor som jag säger detta, bitterljuvt helt klart!

För exakt ett år sedan låg jag som förvriden av smärtor inne på Huddinge Sjukhus förlossningsavdelning. Och det var ungefär vid den här tiden som EDA lades och jag skulle äntligen få vila ett par timmar. Vid det här laget var jag utom all kontroll efter att ha inhallerat sjuttioelva liter lustgas. För att vara ärlig, jag minns ingenting mer än att jag var övertygad om att undersköterskan var Elias faster. Vilket inte var fallet, men hon fick sig nog ett gott skratt! Efter ett par timmar satte krystvärkarna igång och klockan 15:23 fick vi äntligen träffa skatten i magen. Vi hade nu blivit föräldrar till våran lilla Elias, 3515 gram tung och 50 centimeter lång. Så liten, så nätt och så otroligt perfekt!

Idag är jag världens stoltaste mamma till den absolut bästa och finaste lilla ett-åringen. När älsklingen kommer hem från jobbet ska vi fira med tårta, ballonger och en massa mys såklart. Ikväll sticker vi iväg till Heron City tillsammans med faster och kusiner där vi fortsätter firandet!










NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR