Acne

Bebis har äntligen somnat för natten, han däckade mitt på vardagsrums mattan. Lilla älsklingen. Har laddat upp med ett stort glas oboý och inväntar min fina R som snart kommer hem från jobbet.

Jag tänkte prata lite med er om det jag nämnde i det tidigare inlägget. Som småbarnsmamma råder det ofta brist på sömn och annat välbehövligt som man tidigare kanske varit bortskämd med. Hormonerna svänger åt alla håll och kanter, håret och hyn tappar sin lyster och man känner sig allmänt grå och tråkig. Ända sedan de tidiga tonåren har jag lidit av fet hy och rejäl acne. Något som jag led av mer då än vad jag gör idag eftersom jag inte tog hand om min hy på samma sätt som jag gör nu. Med åren har min acne växt bort med undantag för några enstaka plitor här och där samt acne ärr som sitter där dom sitter. Någon som faktist inspirerar mig när det kommer till just detta är den välkända entreprenörskan och bloggerskan BlondinBella. Hon menar att acne är en av dem vanligaste hudåkommorna man kan råka ut för. Det är ingenting man själv kan rå för och det är inte heller någonting man ska behöva skämmas för. " Det sitter endast i ditt egna huvud " Och där håller jag fullständigt med. När jag var yngre undvek jag att visa mig utanför dörren såvida jag inte hade sminkat mig.

Jag har testat diverse hudvårdsserier och knep för att bli av med min acne, men detta utan vidare resultat. Ända tills jag skaffade mig en hudterapeut som kunde hitta produkter som passar just min hy. Jag började med en hudvårdsserie från Mary Key, och på endast ett par månader fick min hy en märkbar skillnad. Den fick en helt annan lyster och jag kunde äntligen trivas med mig själv och som jag såg ut. Jag drog även ner på make up och blev verkligen mån om mig själv och min hy. Det är viktigt att ta hand om sig själv, det har jag nu lärt mig. Det har kostat mig många tusenlappar, but so worth it! På senare dagar har min acne sakta men säkert börja komma tillbaka, och detta på grund av bristvara på allt från sömn till a non healthy lifestyle. Nu blir det ändring på detta, MEN min acne är absolut ingenting som stoppar mig från att tycka om mig själv. En vacker insida gör också en vacker utsida. Jag accepterar min hy för vad den är, jag är vacker trots att dessa små monster ploppar upp. Det finns ändå ingenting jag kan göra åt det just då. Det finns viktigare saker att bekymra sig över än små röda prickar.

Kanske finns det någon eller några bland mina läsare som också lider eller har lidit av just acne. Vad är era knep för att få en finare hy? Vilka produkter har hjälpt just er eller har ni kanske genomgått olika former av ansiktsbehandlingar alt. laserbehandlingar?! Berätta gärna!


Osminkad och naturlig, but still beautiful <3






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR