Lördag i Pefkos







Vilken härlig dag vi har haft med massa sol, bad, lek och god mat! Vi startade dagen med frukost på hotellet, för att sedan bege oss mot bussen som skulle ha tagit oss hela vägen till Pefkos. Konstigt nog skymtade ingen buss så långt ögat kunde nå. Dock blev vi ganska så snart upplockade av världens snällaste taxichaufför, en riktig bus-morfar var han. Och självklart föll han för våran älskade lilla kille, vem gör inte det liksom?! Hur som haver, vi kom fram i tid till Caprice bar där vi mötte upp dykarteamet. Vi skiljdes åt, min finaste och jag en stund senare då det skulle bli på tok för omständigt om jag och liten hängde med. Istället promenerade vi ner till världens mysigaste lilla strand och liten somnade ganska så omgående. Tack sa lilla mamman som fick roa sig själv med sol och bad i nästan en timmes tid. Vilket i sin tur resulterade i en fin fin solbränna, lovely!

Strax efter lunch mötte vi sedan upp min finaste igen och den lilla fick sig en stadig måltid på Playhouse. Aldrig har jag varit med om ett barnvänligare resemål än Rhodos. På nästan varje restaurang finns stora lekhörnor med diverse hoppborgar, gungställningar, bobbycars och massa annat roligt. Våran lilla kille lever livet här nere må ni tro! Efteråt tog vi en taxi till Lindos och S.t Pauls beach, dra mig baklänges vad vackert det var där. Nästan så att jag blir lite avundsjuk på mig själv som får uppleva allt detta fantastiska. Tyvärr drog stora åskmoln över ön och vi fick snällt packa ihop och bege oss in mot Lindos town. Där tog vi varsin öl och kollade på matchen mellan Liverpool v.s Manchester United. Lillfisen bjöd på skrikfest, men somnade en stund senare. Vi stannade även utanför ett av Lindos alla creperier där vi tog varsin crepes med nutella, vitchoklad, banan och jordgubbar. Mums! Blev sedan upplockade av samma snälla taxichaufför som ansåg att det var dumheter av oss att vänta på bussen. Så skönt då vi endast betalade 5€, alltså 4€ mindre än vad det egentligen kostar. Så mycket pengar som vi har gjort av med ända sedan vi kom hit, sanslöst! Allting är så fruktansvärt dyrt, hur man än vrider och vänder på det så kostar det pengar. Smart drag att hyra bil de sista två dagarna, det skule ändå bli dyrare om vi fortsätter med alla taxi och bussresor fram och tillbaka. Bäst av allt, vi lämnar bilen på flygplatsen på tisdag då vi åker hem till kalla Sverige igen.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sätta på mig ett ansikte, vad vi hittar på ikväll har jag inte en aning om. Vad jag dock vet är att vi har en champagne flaska liggandes på kylning. Woop woop! ;)

Ha en fin lördagskväll raringar!♥





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR