- Tisdag, utvecklingssamtal & foot spa

 
Med tanke på att jag inte kunde slita mig från nobelfesten som visades på teve igår kväll, så kan ni bara gissa hur trött jag var i morsse. Missade både när huvudrätten samt desserten serverades då lilleman absolut inte skulle sova och läggningen tog ca 1 timma. Hela kungafamiljen var samlad och kronprinsessan Viktorias glittrande smaragdgröna chiffon klänning lyckades väl ingen undgå att missa?! Kronprinsessan Madeleine ska tydligen ha burit en brudklänning som jag förstod det. Härlig tillställning med helt fantastiska tal! En gång i tiden arbetade både min kära far och mor under nobelfesten, kan säkert plocka fram både en och två bilder. Jag tycker i allafall att det är lite coolt! Jag är i princip uppvuxen på Stadshuset då min pappa under flera års tid arbetat som både restaurangchef och redovisnings ekonom. Hur som, det var inte det jag ville prata om.
 
Idag hade lilleman sitt absolut första utvecklingssamtal och våran lilla skrotonge verkar trivas som fisken i vattnet. Han utvecklas fint, tar egna initiativ, leker gärna själv och tillsammans med andra, älskar att utforska naturen och leker helst med bilar och läser i böcker. Vi pratade en del om både hemspråksundervisning, samt förflyttning till storbarnsavdelningen. Det är näst intill helt omöjligt för mig att förstå hur stor våran lilla kille faktist börjar bli. Vart tog min lilla bebis vägen?! Jag måste nog vara världens mest stolta mamma till världens finaste lilleman ♥
 
Nu har vi precis duschat, svirat om till pyjamas och jag ska strax lägga en trött lilleman. Förhoppningsvis somnar han för natten och jag får lite välförtjänt egentid. Krypa upp i soffan, zappa på teven med lite god frukt och ett stort glas soda vatten. Jag har under det senaste dygnet fått pippi på yoggi yalla, självklart glömde jag köpa med mig hem när vi var iväg och handlade tidigare idag. Nåja, en tomtedräkt till lilleman fick följa med hem till torsdagens luciafirande på förskolan. Får be min fina make att köpa med sig hem från jobbet lite senare ikväll, när jag väl blir sugen på nått så måste jag bara ha det. I won't take no for an answer!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR