Att ärva är en lyx!

 
Jag tycker att det är barnsligt roligt att ärva kläder, det är så sällan det händer då jag inte har några äldre syskon eller familj med barn i samma ålder som mina snart två egna. Nu har jag dock haft en väldans tur med att ha så fina vänner som jag har fått låna kläder utav, så som byxor och urvuxna tröjor till lilleman. Inte direkt någon skit om man säger så, riktigt många och dyra märken har det blivit med tiden. Sådant som jag faktist inte haft ekonomin till att själv kunna köpa. Men så idag, när jag hämtade hem min fina lilleman så möttes jag av en påse på hyllan innehållandes allt detta ovan. Fina Diana, en av mammorna på förskolan hade rensat igenom dotterns garderob och skänkt mig dessa godingar. Det är ju så att man blir alldeles tårögd och varm i hela själen. Tack tack tack fina du! Ni får ursäkta att det blir så mycket prat om graviditet och barnkläder, men det här är så himla stort för mig, för oss.
 
I morgon kommer det hit två tjejer för att köpa sådant som lilleman vuxitt ur och inte är i behov av längre. Några extra slantar i plånboken skadar aldrig, och vi kan istället köpa lite nytt till barnens garderob. Lilleman har dragit iväg något kopiöst på längden så här skall införskaffas lite nytt i byxväg samt ett par nya pjucks. Lillasyster däremot har en hel kassa med kläder som väntar hemma hos min fina vän Elina. Det här med att ärva är faktist inte så dumt i allafall!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR