Luciatåg på förskolan ❄⛄

 
Finns det möjligen något charmigare än luciatåg på förskolan?! Små lucior, stjärngossar, tomtenissar, pepparkaksgubbar/gummor och vackra lyktor som lyste upp i eftermiddags mörkret. Tyvärr fick vi lov att lämna kameran hemma pga foto förbud. Lite tråkigt då jag gärna hade velat föreviga denna stund, lillemans första luciatåg. Lilleman skötte sig för övrigt exemplariskt där han satt i frökens knä med fingret i munnen. Jag dog lite inombords och han sken upp som en sol när han såg mig bland alla föräldrar, syskon och andra familjemedlemmar. Bäst av allt var nog när han fick syn på pappa, mormor, morfar och moster. Den minen var näst intill obetalbar, vilken chock och vilken lycka! ♥
 
Efteråt blev det fika ute på gården och sedan gick vi hem. Lagade en god middag i form av ugnsstekt fläskytterfilé med potatisgratäng och sallad. Till efterrätt glögg och lussebullar, så gott!
 
Mina fina killar sussar sött sedan ett tag tillbaka och jag ska strax göra detsamma.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR