Som en strandad val

 
Jag och lillbebban hänger i soffan, trött som en jävla gnu efter en minst sagt stökig natt. Lilleman somnade strax efter klockan 19, vaknade en timme senare och somnade inte igen förens strax efter midnatt. Med alldeles för lite sömn i kroppen, lyckades vi ändå masa oss upp när väckarklockan ringde. Pappan i familjen fick lämna på förskolan och sedan har han hängt i tvättstugan större delen av förmiddagen. Själv har jag legat som en strandad val i soffan och inte orkar röra ett finger. Med undantag för en snabbis till affären runt hörnet. Hela morgonen har lillan stökat och bökat, vrider och vänder på sig som aldrig förr. Magen tar liksom en helt annan form och blir alldeles stenhård. Mammas lilla cirkustjej, som jag älskar dig!
 
Om man skulle ta och byta om, sätta på ett ansikte och hämta hem min fina lilleman. Vid halv-tre kommer Ida för att hämta kläderna som hon har köpt. Och i morgon kommer en annan tjej för att köpa lite leksaker som måste bort!
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR