Torsdag & nyårsplaner

Vad har ni för nyårsplaner? De flesta har ju redan planerat sitt nyår, själv är jag/vi inbjudna till nyårsfest här i Södertälje i någon tråkig kyrklokal med mat och dj. Och detta tillsammans med makens familj och mina svärföräldrar, känner bara för att skjuta mig själv i huvudet. Det var inte riktigt såhär jag ville leva mitt liv vid 25-års ålder. Gift, snart tvåbarnsmamma, helg och högtidssysselsättning: hänga med svärisarna som om jag vore femtio+. Ni hör ju själva hur det låter. Jag är inget större fan av min egen livssituation just nu. Jag älskar min fina make över allt annat, men jag gillar inte personen han har kommit till att bli på sista tiden. Det är sällan vi får en dag för oss själva, att göra sådant som vi en gång brukade göra. Eller att bara sitta och hålla handen och mysa framför en bra film. Sådant existerar inte längre i våra liv, och jag vet inte riktigt hur länge jag orkar leva med det. Jag är en väldigt närhetskrävande person, jag behöver få känna mig älskad och behövd av personen jag lever tillsammans med. Jag vet inte om det är graviditetshormonerna som tala, eller om det är befogade känslor?! Allt jag vill just nu är att få tillbaka allt det som vi en gång hade. När kärleken övergår till trygghet, det är då allting sätts på spel. Och jag är inte riktigt säker på om jag vill sätta mitt äktenskap på spel.
 
Annars så bjöd lilleman på sovmorgon till halv tolv idag (hörde ni, halv tolv!!!!!). Óm det var något vi behövde i den här familjen, så var det sömn. Så mycket flängande och alldeles för sena kvällar/nätter det har blivit dessa dagar. Ska strax ställa mig vid spisen och slänga ihop en enkel lunch, för att sedan göra oss i ordning inför kvällen. Så sjukt opepp på livet, men det är bara att bita i det sura äpplet och gilla läget.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR