Hemma hos mormor

 
Hej hej! Första dagen på sommarlovet kickade vi igång med en lång, men ack så välförtjänt sovmorgon. Lilleman väckte mig på så vis att han satte sig på mig och skrek " mamma uuuuuupp ", och då var klockan strax efter halv tio. Sagt och gjort, klev upp och slängde snabbt ihop en skål med gröt och ett glas mjölk till den lilla. Det är liksom standard hemma hos oss, ingen morgon utan gröt alltså.
 
Vi slappade i soffan en stund innan vi slutligen hoppade in i duschen och packade väskorna för att åka hem till mamma. Lilleman skötte sig exemplariskt hela vägen utan satt tyst och lugnt för sig själv, med undantag för myror i brallan stationen innan vi skulle kliva av. Hem till mormor skulle vi, och fort skulle det gå. Upp för mördarbacken fick han gå själv och sedan åka vagnen sista biten då benen knappt bar honom mer. Helt otroligt att ungen inte slocknat än, snart sover han väl inte middag alls längre. Då kanske vi kan få det lite mer lugnt på nätterna istället, hade absolut inte tackat nej till mer sömn. Länge sedan som jag fick sova så lite som jag gör nu.
 
Hur som helst så har vi precis varit ute på promenad, knatade ner till affären och tillbaka. Inväntar just nu att min finaste skall hämta mamma på jobbet. Sedan sticker vi iväg och handlar allt vi behöver inför i morgon samt en sväng in på systembolaget.
 
Får se om jag hinner uppdatera bloggen något mer under kvällen, annars hörs vi i morgon. Ha en fin fredag raringar!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR