Söndag & vilodag

 
 
 
Vi har nått slutet på ännu en fartfylld med rolig vecka, med ena aktiviteten följt utav en annan. Bilderna ovan är ifrån vårat mysiga lilla besök på Torekällberget i måndags. Lilleman var såklart upp över öronen lycklig över att få springa omkring, leka och klappa alla djuren. Tiitade på dockteater gjorde vi också för att sedan köpa med oss fika att avnjuta i solskenet. I onsdags däremot var vi bortbjudna på grillparty hemma hos bästa Frida tillsammans med ett härligt gäng tjejer och killar. Där blev vi kvar ett bra tag, åt och drack gott samt rökte vattenpipa tills det var dags att åka hem. Helt sjukt vad vi har njutit av denna sommar, och den har ju knappt börjat för våran del. På söndag nästa vecka är vi bortbjudna på bröllop, och tidigt på måndag sticker vi äntligen ner till västkusten för en veckas semester. Lata dagar på stranden, svampplock, mysiga kvällar på bryggan, räk och skaldjursfrossa. Jag skulle kunna fortsätta i evigheter, som vi längtar!
 
I veckan som kommer hoppas vi på fint väder, playdates i parken och förhoppningsvis lite strandhäng på det. Känner att jag vill spendera så mycket tid tillsammans med lilleman som jag bara kan. På bara några veckor har vi skapat ett band, starkare än någonsin. Vi har kommit varandra så nära, jag är den första han ser när han vaknar och jag är den sista han ser när han lägger sig på kvällarna. Han släpper mig inte med blicken och han måste försäkra sig om att jag är där hela tiden. Vi skrattar, vi bråkar, vi slåss och vi gråter, allt det hör ju till. Men så kommer det stunder då han lutar mitt huvud ner i hans lilla knä och klapar mig på kinden. Och jag kan inte låta bli att fälla en tår av fullständig lycka och kärlek för mitt älskade lilla barn. Vad vore mamma utan dig?
 
Söndag idag, även kallad vilodag. Har bara varit hemma, legat i soffan och degat framför barnkanalen. Min finaste kom hem med pizza och jag slapp laga mat. Meningen var att vi skulle gå på bio ikväll, men som vanligt körde det ihop sig och istället sitter jag nu på kontoret och tänkte jobba i någon timme eller två. Vi får helt enkelt skjuta upp bion till i morgon, mys!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR