Dag 3 - Berätta tre saker som många inte vet om dig

♥ Jag har på yngre dagar varit gymnast och tävlat på elitnivå. Jag tog min första guldmedalj VT-97 under Järfälla trup-cup där jag tävlade i matta, trampolin och fristående. Kort därefter slutade jag upp med allt vad kallas gymnastik och skolan blev antagligen mer viktig, likaså familj och vänner.

♥ Jag misstog min egen graviditet för lite tarmbubbel. Den 15:e april 2010 fick jag chockbeskedet om att jag var gravid i v.27 ( alltså i sjätte månaden..) Mitt liv förändrades på en bråkdelssekund, och den 11:e juli 2010 födde jag en frisk liten pojke på 3315g och 50 cm lång. Idag är det inget som helst tvivel om att han är det absolut bästa vi har gjort!

♥ Min pappa är alkoholist, så länge jag kan minnas. Han klarar att vara utan ibland, men sedan kommer allt tillbaka och oftast under sociala sammanhang. När jag var tonåring var allting som värst, mina syskon hamnade i kläm, jag hamnade i kläm. Jag började söka bekräftelse hos andra män, umgicks med vänner och festade en hel del. Tills den dagen jag nådde botten totalt, orkade inte gå upp ur sängen, mådde skit, orkade inte leva längre. Det gick så långt att min mamma kontaktade socialen och jag fick omedelbart påbörja samtalsterapi i en anhörig grupp för ungdomar. Där träffade jag min dåvarande bästa vän med samma problem som jag själv. Utan henne hade jag inte varit den jag är idag. Tack vare henne och mina samtalsterapeuter fick jag lära mig att kunna skratta igen. Men jag lever fortfarande med skuldkänslorna inom mig, jag känner skuld varje gång jag gör min pappa ledsen och besviken, jag känner skuld för att jag sällan ringer och frågar hur han mår. Jag känner skuld varje gång jag väljer min mamma framför min egen pappa. Men jag måste för att skydda mig själv och min egna lilla familj.

Från en anhörig till en annan, känner du någon eller lever tillsammans med någon som missbrukar? Tveka inte att ta emot hjälp. Den kan förändra hela ditt liv, och till det bättre. Man behöver inte vara "sjuk" för att söka hjälp hos en utomstående. Oftast kan dem se problemen från en annan synvinkel än från din egen. Har ni frågor eller funderingar kring detta, lämna en kommentar eller kontakta mig på [email protected] . Ditt nya liv börjar idag!


Anonym

Hahaha "ditt nya liv börjar idag" nån som vill leka lite psykolog? Vad tar du i timman?....

Lina svarar:

Först och främst, det är så fruktansvärt fegt att kommentera anonymt och visar på dålig karaktär. Måste kännas riktigt bra att sitta bakom en datorskärm och gömma sig, du har inte funderat på att ett Ip-nummer kan säga en hel del om en person? Vi lever i ett land med yttrandefrihet, alla människor har rättigheter till en åsikt. Men vem gav dig rätten att se ner på mig för att jag har tillräckligt mycket hjärta för att hjälpa mina medmänniskor?! Handlar det om en viss avundsjuka för att du själv känner avsaknad av någon som finns till för att hjälpa kanske just dig?! Think before you act!


Blogg: http://linelias.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR