När en trevlig dag fick ett tråkigt slut

Haft en ganska så lugn och avkopplande dag här hemma. Fick mycket gjort under förmiddagen och jag kände mig faktist riktigt duktig. Hämtade hem en trött men glad lilleman från förskolan för sista gången den här veckan. Kom hem, käkade lite go mellis, slappade framför teven och rejsade med bilarna en stund. Vi har också hunnit med lite vattenlek samt matlagning. Så himla mysigt!
 
Nu ikväll vart vi bortbjudna på kvällsfika hos älsklingens kusin med familj. Som vanligt när vi åker dit och hälsar på, har lilleman en tendens att stå på huvudet eller utöva andra cirkuskonster i alla dess former. En olycka sker sällan ensam och idag tillhörde inte ovanligheterna. Ikväll lyckades han trilla både en och två gånger. Och riktigt illa gick det då han fick till en ordentlig bula i pannan samt skrapade upp foten på ovansidan lika stort som ett mynt precis där man ska till och böja foten. I nästan en timmes tid fick jag sitta och försöka lugna en helt hysterisk och panikslagen lilleman. Det brast totalt inom mig, mitt mammahjärta blöder varje gång han slår sig illa. När vi till slut kom på den briljanta idén att ta till med kylbalsam och  en dos ipren så släppte den värsta smärtan. Ända tills vi kom hem, strumpjäveln hade fastnat i såret (såklart) då ungen vägrat plåster. Och vi fick börja om hela processen ännu en gång. Jag är slut som mamma! Sängen har aldrig varit så efterlängtad som nu.
 
I morgon har jag ett möte inbokat med förskolechefen så tidigt som klockan 8. Sedan någon gång efter lunch sticker vi ut till Sollis och kommer inte hem förens på lördag igen. Jag ska givetvis försöka blogga under helgen för att hålla er uppdaterade.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR