Kontroll på förlossningen

 
Idag har vi varit på kontroll på förlossningen här i Södertälje för misstänkt vattenavgång. Har legat vaken större delen av natten med kraftiga sammandragningar, och ett tryck ned mot bäckenet som inte går att beskriva. Rusade in till badrummet och hann inte mer än att sätta mig på toaletten innan det bara forsade mellan benen. Jag behöll lugnet, gick och lade mig igen tills det var dags igen. Och det var inte förens då som jag började gripas av panik, då storhjärtat åkt iväg till jobbet och jag var ensam hemma med lilleman. Ringde in till förlossningen på KS i Huddinge, där var man tydligen tvungen att boka en tid på spec mödravården för undersökning. Helt galet, för hur i hela friden skulle jag kunna boka en tid och hoppas på att ingenting händer på vägen?! Istället ringde jag in till förlossningen på Södertälje sjukhus, och där var jag så välkommen när det passade mig och mina egna tider. Hallelujah! Barnmorskan i telefonen gav mig rådet att lägga mig ner och vila om jag hellre kände för det, såvida jag inte hade några värkar och invänta storhjärtat som rusade hem från jobbet. 
 
Det var inte förens strax efter klockan 12:00 som vi åkte in för kontroll. Vi blev så väl omhändertagna så snart vi kom in till förlossningen. Kopplades till en CTG för att mäta lillans hjärtfrekvens och intensiteten i mina värkar. Sedan kom läkaren för att göra en instrumentell undersökning och konstaterade att det inte var en vattenavgång som jag tidigare upplevt. Det var bara lillbebban som sjunkit och fixerat sig ytterliggare, vilket i sin tur orsakat ett enormt tryck på min urinblåsa. Dessvärre har jag råkat ut för en liten vaginal bakterie och fick antibiotika utskrivet. Annars såg allting så fint ut, och jag kan med största sannorlikhet säga att jag kommer att besöka Södertäljes förlossningsavdelningen igen. 
 
Efter besöket bjöds det på lunch hemma hos svärisarna. Vi blev inte kvar länge då jag var och fortfarande är väldigt trött, och likaså resten av min lilla familj. Lilleman är vaken än, vart får han all energi ifrån?! Blir en lugn kväll hemma i soffan och förhoppningsvis tidig sänggång!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR