Måndag & tankar om det gångna året

 
Så var snart år 2013 till ända, ett utav de bästa åren i mitt liv. Om man bortser från när Elias kom till oss, samma år som vi förlovade oss, och året där på som vi blev man och fru. Magiskt! I år blev vi tvåbarnsföräldrar, jag blev mamma åt världens vackraste och mest harmoniska lilla dotter. Lilla Meja! Det är helt klart med blandade känslor som jag välkomnar ett nytt 2014. Det nya året innebär bl.a att jag har lite drygt mer än ett halvår kvar på mammaledigheten tills Meja börjar på dagis. Jag kommer att börja jobba, så snart jag får mig en anställning. Vart får tiden utvisa, spännande! Förhoppningsvis flyttar vi till större, vi måste för jag blir snart galen utav att bo såhär som vi gör idag. Vi kommer också att åka iväg på våran absolut första utlandsresa som tvåbarnsföräldrar till ett soligt Teneriffa. Och det om exakt 26 dagar. Snacka om rivstart på det nya året. Behöver jag ens tala om att vi lääääängtar?! Jag ska verkligen passa på att njuta utav min sista tid som mammaledig. 
 
Idag har vi precis som igår, haft en riktig innemys-dag. Var dock iväg en sväng under förmiddagen för att hämta upp bl.a en sprillans ny sittdyna från Elodie details till Meja, samt lite kläder. Sedan fortsatte vi vidare hem till svärisarna för en kopp thé innan vi begav oss hemåt igen. Har inte varit det minsta flitig med kameran idag, så jag bjuder på några bilder från gårdagens lek här hemma. Barnen fick en lektunnel i julklapp utav deras farbror, minst sagt populär. Herregud så dem har busat och jagat varandra in och ut, fram och tillbaka i den där tunneln. 
 
Båda barnen sover i sina sängar, och jag skall passa på att plocka undan och plocka in disken i diskmaskinen. Sedan väntar en godnattssömn även för denna trötta mama. I morgon är det nyårsafton och det nya året firar vi in hemma hos våra fina vänner Frida, Robban och deras två pojkar Malte och Milo. Bästisarna får röjja loss medans vi vuxna unnar oss en god nyårssuppé innan vi skålar in de nya året. Mysigare än så kan det bara inte bli! 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR