O n s d a g

 
 Trött är bara förnamnet denna onsdag. Meja har sovit riktigt oroligt och skall snutta mest hela tiden. Hennes sovrutiner är helt ur fas, och det tar en hel evighet tills hon får ro och somnar om kvällarna. Det var med tunga steg som vi lämnade storebror på förskolan tidigare i morsse. Trots att jag helst av allt ville krypa ner under täcket igen, tog vi oss iväg för en mysig stund på öppna förskolan. Där träffade vi även Veronica och hennes lilla Oliver, 3 månader. Meja satt mest för sig själv på golvet och pillade på allt som låg runt omkring henne. Hon tycker inte alls om när andra barn kommer och sätter sig brevid henne, eller pillar på samma leksak som hon själv leker med. Då snörper hon med munnen och gråter stora krokodiltårar som studsar ner längst hennes runda små kinder. Lilla vän! 
 
Efteråt bäddade jag ner en sovandes liten Meja i vagnen och gjorde sällskap med Veronica ner på stan. Vi strosade omkring en stund, in en vända på Kokobello och ut kom jag med en julklapp var till båda barnen. En ABC-vimpel från littlephant till Elias och ett helt bedårande mjukisdjur från Jellycat till Meja. Jag var så inne på "bamsen" från Mailegs ljuvliga kollektion, men tyvärr hade dem bara den största inne i butiken för tillfället. Den var så stor att Meja förmodligen skulle trilla omkull, så jag får leta vidare. Någon som vet vart jag möjligen skulle kunna få tag på denna?!
 
Annars har vi haft en väldigt lugn och skön kväll här hemma. Lagade en god middag med tända ljus lagom tills storhjärtat kom hem från jobbet. Vardagslyx i alla högsta grad! Båda barnen fick sig en välbehövlig dusch och Meja somnade för natten för bara en liten stund sedan. Och jag skall strax göra detsamma, i förhoppning om att få sova en hel natt utan minsta uppvak. Nåja, hoppas kan man alltid göra!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR