Besök hos barnmorskan v.26 (25+6)

Jag har tagit för vana att gå in i ny vecka på söndagar, men efter att ha granskat mitt ultraljud så går jag numera in i ny vecka på onsdagar istället. Var hos barnmorskan idag och pratade om hur jag som blivande tvåbarnsmamma upplevt de senaste veckorna. Hon tyckte att jag såg mycket piggare och gladare ut än vad jag gjorde strax innan jul. Vi pratade en kort stund, tog blodprov och blodtryck som ökat från 90/60 till 120/70 och ett järnvärde på 125. Tycker att det säger en hel del om mitt välmående. Hon kände på magen och mätte livmodern på hela 23cm, och lyssnade på hjärtat (138 slag/min). Det tog sitt lilla tag, då lillskruttan inte alls ville ge sig tillkänna. Men efter en stund fick vi till det och allt verkar stå så fint till med våran älskade lilla tjej
 
Lite trist att pappan i familjen skulle till och missa besöket, hoppas att han kan följa med nästa gång. Lilleman däremot skötte sig exemplariskt, och jag kunde inte vara mer stolt! Han blev som vanligt överröst med kärlek och beröm, fina lilla unge!
 
Efteråt tog vi oss ner på stan, fyndade massa fint till lillan på stans bästa second hand butik. Några söta bodys, klänningar och två piké tröjor till lilleman fick följa med hem. Sedan blev det middag på donken samt storhandling på willy's. Nu intar vi ryggläge i soffan resten av kvällen, så skönt!
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR