Lördag, dop & födelsedagskalas

 
Så var dopet avklarat, och allting gick som väntat hur bra som helst. Meja tittade förundrat upp i taket och tuppade sedan av, älskade lilla gumman. Inte ett ljud sa hon när prästen fullkomligen dränkte ner ungen i vatten, mäkta imponerade föräldrar må jag säga. Hela dopgudstjänsten vart så himla fin, och jag tror inte att ett endaste öga lämnades torrt. Jag har nog riktigt förstått att den där vackra lilla flickan faktist är våran dotter, som har kommit för att stanna. Lycka! 
 
Efter dopgudstjänsten bjöd vi in till lunch och dopfika i kyrkolokalen. Som vi kämpade under morgonen med att få allting i ordning, allt från dekorationer, bordsdukning till att hämta all den goda maten och tårtan. Och vilken tårta! Jag har aldrig varit med om maken så fina tårtor, två stycken blev det. En till vardera unge, då vi slog ihop både dop och 3-års kalas i ett. Himla smart! Jag är så tacksam att alla kunde närvara, och inte på tal om alla fantastiskt fina presenter och dopgåvor vi fick. Tack, tack och återigen tack! Ovan får ni ett smakprov från den stora dagen, dessa är bara en bråkdel av alla foton som togs just denna dag. Självklart är det min fantastiskt duktiga far som stod för fotograferingen. 
 
När dopfesten var avklarad och lokalen städad, packade vi in oss i bilen för lite välbehövlig vila hemma i lägenheten. Någon timme senare tog vi en snabb dusch, bytte om och styrde kosan mot Heron City för spel och lek tillsammans med fastrar, farbror och fina kusiner. Sedan kan jag lova att vi stupade i säng! 
 
Idag söndag har vi hängt nere på stan för shopping och ätit varsin korv. Sedan vankades det lunch hemma hos faster, och där blev vi kvar ett par timmar. Slappat, fikat och konverserat om allt och ingenting. Nu är vi dock hemma och har varit sedan strax efter klockan nio. Har storstädat lägenheten, fixat och donat med lite allt möjligt. I morgon packar vi äntligen väskorna och tar båten över till Tallinn och är åter i Stockholm på Onsdag morgon. Ah, längtar! 
 
 
 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR