Ottilia Meja Maria 8-veckor gammal

 
Idag var det återigen dags för ett besök på BVC, och denna gång för Mejas 8-veckors kontroll. Den lilla damen pinnar på i både längd ock vikt, hon väger nu 5745g och är 60cm lång. Med två kanaler över på kurvan växer hon ändå på bra i förhållande till sin längd, proportiornelig med andra ord. Mammas och pappas fina lilla tjej! På onsdag är det lillemans tur att besöka BVC för 3-års kontroll, spännande! Jag skall under eftermiddagen observera och fylla i hälsoblanketterna vi fick med oss hem. 
 
Nu på förmiddagen/eftermiddagen har jag varit iväg från barnen i ett par timmar. I närmare tre timmar bestämt har jag suttit i frisörstolen, både klippt och lagt folieslingor. Helt otroligt fint blev det, och jag känner mig som en helt ny mamma och fru. Tack fina Hala, du är bäst! Måste dock erkänna att jag kände mig så jäkla halv utan min lilla bebis. Vi har trots allt suttit ihop 24/7 först nio månader i magen och 8 veckor utanför. Fick dock höra att hon ätit ur flaskan som jag hade pumpat ut lite mjölk i och sedan sovit större delen av förmiddagen. Lilleman fick leka av sig hos farmor och farfar ett slag efter att ha varit iväg och tvättat bilen. 
 
Storhjärtat försvann iväg till jobbet för dryga timmen sedan, själv ska jag strax ställa mig vid spisen och tillaga kvällens middag. 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR