Cirkus-onsdag

 
Jag vet inte med vilka andra ord jag skall beskriva denna onsdag. Vilken jäkla cirkus! Efter tio dagars pappaledighet har storhjärtat återvänt till nya arbetet, och vardagen är återigen i rullning. Själv har jag lunkat omkring likt en zombie-morsa efter en vaken natt med tio minuters sammanhängande sömn. Lilla Mejsy har varit på mig som en blodigel non-stop sedan igår kväll. Och har jag inte en unge vid bröstet, så har jag en annan hängandes på andra armen. Skriker inte den ena, så skriker den andra. Det är inte förens nu som jag har en lugn stund för mig själv. Nåja, nog för att jag har en liten sovande Meja i min famn  Är så trött att ögonen snart går i kors, men kände ändå att jag ville kika in här och skriva ett par rader.
 
Torsdag i morgon och vi lämnar lilleman på förskolan för sista gången den här veckan. Han går numera 08-14 istället för 09-14, alltså en timme längre om dagarna. Detta för att det funkar bättre för både honom och för oss. Medans lilleman hänger på förskolan, har jag och Mejsy en förmiddag nere i tvättstugan att se fram emot. Gissa om jag längtar tills nya tvättmaskinen kommer i slutet av nästa vecka. Inget mera spring i långa trappor, bärandes på tunga tvättkassar. Nästan samma känsla som uppstod när vi blev med diskmaskin. Jag vet inte hur vi hade klarat oss utan?! 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR