Hembesök från BVC

 
Nu har BVC-sköterskan varit här på hembesök. Vi fick en massa broschyrer och böcker samt gick igenom förlossnings journalen. Pratade lite om hur vi upplevt första tiden på BB och tiden hemma efter förlossningen. Lilla Meja är en ängel i jämförelse med första tiden hemma med Elias. Hon äter för glatta livet och sover som en prinsessa (oftast) om nätterna. Jag ser ingen anledning att klaga, faktist. 
 
Ökat i vikt har hon också, från 3443g till 3730g, duktiga tjejen! Känns riktigt skönt att ha fått så mycket beröm för mitt fina jobb med barnen, och för det lugn och harmoni som jag besitter. Jag är förmodligen världens lyckligaste mamma i skrivandets stund. 
 
Storhjärtat är iväg på kurs/möte, själv blir jag ensam med båda mina troll fram tills det att han kommer hem. Får se hur detta skall gå, lilleman är numera lite utav en vilding och gör precis ALLT tvärtemot vad han skall göra. Mammas lilla busfrö! Jag får helt enkelt hålla honom sysselsatt, kanske gå till parken en sväng. 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR