Om sömn

 
När jag väntade mitt första barn kom sömnbristen verkligen som en chock. Lilleman kunde vakna flera gånger per natt under hela det första året. Det var riktigt tufft, om ännu tuffare när alla andras bebisar verkade sova så himla "bra". Men nu såhär i efterhand så har jag förstått att det är en myt att alla barn sover hela nätter. 
 
Meja tar nattaro kring 20-21 tiden på kvällarna, sover knske 3-4 timmar och vaknar sedan för lite mat. Somnar sedan om igen och tar morgon kring 5-6 tiden. Har jag tur sover hon ända fram tills klockan blir 9. Det här med uppvak är segt, men numera tar jag det med ro. Jag vet att det går över, såhär är det alltid den första tiden och jag ser det absolut inte som något misslyckande som jag en gång gjorde. 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR