Tisdag & BVC

 
 
Våran älskade 2-veckors tjej <3
 

Ber så mycket om ursäkt för den usla uppdateringen här på bloggen, men livet är lite crazy just nu. Jag har fortfarande inte riktigt landat i rollen som nybliven tvåbarnsmamma. Försöker verkligen njuta, samtidigt som det skall hinnas med tusen andra saker och jag hinner bara inte med. Känner mig så sjukt stressad inför allt som jag inte hunnit med de senaste dagarna. Löften som jag inte kunnat hålla på grund av att barnen tar upp all min lediga och vakna tid. Jag får inte ens gå på toaletten ifred, och ibland går det både en och två dagar tills jag får ta en ordentlig dusch. Vännerna har jag inte heller hunnit med att träffa, så ni kanske förstår vilken omställning det är att gå från ett barn till att plötsligt ha två. 
 
Idag har vi i allafall varit på BVC för Mejas 2-veckors kontroll. Stora tjejen hade precis som väntat ökat i vikt från 3730g till 4110g. Inte ett dugg förvånad med tanke på så som hon äter, fullkomligt lyser om ungen så fort hon får syn på tutten. Dragit iväg på längden har hon också gjort, från 52cm till 55cm, och hon har numera strl 56/62 i kläder. Inte klokt så fort det går, känns som om det var igår hon kom till oss. Hon följer kurvan nätt och jämnt, ingenting att anmärka på. Nästa besök sker om drygt en vecka. 
 
Efteråt tog vi en sväng in på Tempo för att hämta ut ett paket, och promenerade sedan hem. Kan ju lova att jag valde helt fel kläder. Jeans och stickat, way to go! Medans lilltjejen ligger och sover tänkte jag äntligen sätta mig ner och fixa med allt som jag inte hunnit med. Försöker aktivera swish så att jag enklare kan göra överföringar, istället för att behöva logga in på banken hela tiden. Ska bara få det att fungera också, jag är så jäkla efter med sådana här saker. 
 
Lite senare i eftermiddag hämtar vi hem storebror från förskolan, därefter blir det parhäng och mellis-mys i parken för hela slanten. 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR