Återbesök på MVC

Idag har jag och barnen varit iväg på återbesök på MVC. Jag var mest intresserad utav att veta att jag har läkt ordentligt, och att det såg bra ut. Vilket det givetvis gjorde, så skönt! Ett cellprov togs, samt blodtryck och ett sedvanligt blodprov. Och jag var bra på att knipa också ;) 
 
Vi pratade mycket och länge om olika preventivmedel, och vi kom snart fram till att vi kör på mini-piller till att börja med. Jag känner att jag behöver lite extra betänketid vad gäller hormonspiralen. Även om vi är fast beslutna om att det inte blir några fler barn de närmsta fem åren. Lite vemodigt kan jag tycka, tänka och känna. Att få bära sitt eget kött och blod för att sedan föda fram det vackraste i livet, är något av det häftigaste jag varit med om. Jag blir gråtmild av bara tanken. Nåja, super härligt var det att få träffa våran fina Eva igen. Barnen har blivit ordentligt lovordade och överrösta med kärlek, och ingen kunde vara mer stolt än jag. 
 
Efteråt tog vi oss ner på stan, två mysiga vintermössor till lillskrot fick följa med hem. Elias däremot har dragit igång kampanjen "vägra-vintermössa", så där var det total kört! Jag har försökt med alla knep som går, han skall bara inte ha någon mössa. Så han får väl frysa om dem där små öronen då, sketonge! 
 
I morgon går underbara barn mässan av stapeln, som jag har längtat! Jag hoppas att goodiebagsen är snäppet roligare detta år än det föregångna. Förhoppningsvis är det inte lika mycket folk och trängsel i morgon som det lär bli under helgen. 
 
Nu, borsta tänderna och krypa till kojs! 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR