Lördag

 
Och så lider ännu en lördagskväll mot sitt slut. Kikar in här lite titt som tätt, har varit så nedrans skrivsugen men så tappar jag plötsligt bara lusten och motivationen till att skriva. Jag vill bara tala om att vi mår bra, barnen mår bra. Vi har haft två ur mysiga dagar då mamma (barnens mormor) har varit här och hälsat på. Tillsammans lagade vi en god middag, Elias och mormor bakade äppelpaj och vi har kollat på idol. Så mysigt! Så snart båda barnen stoppats om i sina bäddar, kröp även mamma och jag till sängs. Där låg vi och småpratade tills vi knappt kunde hålla ögonen öppna. 
 
Idag har vi hunnit med en förmiddagspromenad bland höstens alla underbara färger. Tog en sväng ner på stan och där blev båda barnen bortskämda med nya kläder och till lillskrot ett par UGGS a lá Lindex. Kommer bli perfa nu såhär innan vinteroverallen åker på. Än sålänge har vi klarat oss fint med en tunn fleecejacka och åkpåse till minstingen. Vi hann också med en snabb fika på Nancy's innan mamma var tvungen att lämna oss för denna gången. Nästa gång vi ses blir inte förens om dryga två veckor då hon och Mats flyger till Nice i veckan som kommer och blir borta hela nästa helg. 
 
Barnen har varit ordentligt uppe i varv, så kvällen har vi endast spenderat hemma i soffan framför teven. Ibland kan det vara skönt att göra absolut ingenting. Nu däremot blir det bums i säng om jag överhuvudtaget ska få någon typ av sömn, Sömnen har kommit till att bli en bristvara här hemma, det ljuva livet som småbarnsförälder säg. 
 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR