1:a December

 
Så var ännu en månad till ända, och vi kliver in i december månad. Jag hade kommit av mig helt och hade inte en aning om att det var första advent igår. Strax innan midnatt ställde jag mig till att baka lussebullar, intog årets första julmust och tände första ljuset i adventsstaken. Julpyntat har vi gjort och julstämningen börjar sakta men säkert att infinna sig, och det är faktist riktigt mysigt! Någon adventskalender har det dock inte blivit till barnen i år, vi slår på stort lagom till julafton istället. Vi har så mycket som vi värdesätter före en massa prylar som bara ligger och skräpar på golvet ändå. Jag tror kidsen kommer bli toknöjda med sina julklappar i år. Jag vet en mamma som är i allafall! 
 
Annars så har vi äääääntligen tillfrisknat från allt vad heter förkylning och vattkoppor. Meja fick dock bli hemma idag för att vila upp sig och ta igen all den sömn som gått förlorad den senaste veckan. Jag har börjat jobba och redan i fredags gick jag på mitt första pass. Känns så himla bra att vara tillbaka och det var inga större svårigheter att komma in i rutinerna. Hela morgondagen samt i övermorgon kommer i stort sätt bestå utav jobb, jobb, jobb och ännu mera jobb. Jag är så in i norden glad i själen för alla mina nya fina kollegor och en fantastisk hovmästare som vet vad han gör. Jag kan knappt bärga mig tills vi går på't igen! 
 
Meja sover sin eftermiddags-vila och jag skall strax till att springa iväg och hämta hem vår stora buskille från förskolan. Lite senare i eftermiddag tänkte jag att vi skulle baka lite pepparkakor och ha det sådär himla mysigt som bara vi kan ha det!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR