Ettårskontroll & vaccination på BVC



Idag var det äntligen dags för Mejas ettårskontroll och vaccination på BVC. Jag tycker alltid att det är så mysigt att gå dit. Först och främst för att jag ser det som "våran" lilla stund, men också för att det är så glädjande att se hur våran lilla tjej växer och utvecklas till sin alldeles egna lilla individ. Det är så häftigt att se hur mycket som händer och sker på bara ett år. Man glömmer så lätt, jag minns knappt Elias första år om jag inte går tillbaka i alla böcker och fotoalbum. Det går helt enkelt för fort! 

Som vanligt vägde vi och mätte vi lilla fröken. Hon fortsätter att spurta, idag med en vikt på 9805g och en längd på 79cm. Med det sagt kan jag tillägga att vi har börjat smyga in på strl 86 i klädesväg. Jisses, den storleken hade Elias när han började på förskolan vid dryga tvåårsålder. Tänk så olika det kan vara från barn till barn. Sedan var det dags för vaccinationen, och den fick pappan i familjen ta medans jag gick ut. Jag fixar inte det där med nålar och gråtet är bara så hjärtskärande. Meja var helt fantastiskt duktig och jag kunde inte vara mer stolt. 

Regnet fullkomligen öser ner utanför fönstret, och vi myser under en filt i soffan. Meja sov i dryga två timmar under förmiddagen och vaknade lagom till det att storebror trillade in genom dörren. Inga större kraftansträngningar idag med andra ord. 

Mmmm...doftar violer här. Dags för ett blöjbyte tror jag! 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR