Vattkoppor

 
Det är ingen höjdare här hemma just nu. Elias har vattkoppor, och vi försöker i stort sätt göra det bästa utav situationen. Natten till igår uppenbarade sig små röda acneliknande bölder på halsen och i hårbotten. Jag tvekade först om det verkligen kunde vara vattkoppor, men idag kan jag med 99% säkerhet konstatera att så är nog fallet. Just nu ser han mest ut som en prickig korv, då prickarna blommat ut på både bröst, rygg och magen. Stackars liten! Än sålänge lider han bara utav lindrig klåda, om man bortser från de två hemska inflammerade bölderna han har under hakan. Har försökt tvätta rent, helt omöjligt då han är där med sina smutsiga fingrar stup i kvarten för att klia. Skulle inte bli förvånad om Meja insjuknar i dagarna, samtidigt som det vore skönt att ha avverkat detta innan jag börjar jobba. 
 
I morgon väntar BVC och 18 månaders kontroll för lillsnos. Känner mig lite små nervös inför vaccinationen eftersom pappan i familjen får stanna hemma med storebror. Jag antar att det bara är att bita ihop och försöka se glad ut. 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR