Hemmagjorda smoothies

 
Så har jag precis ställt mig till att göra hemmagjorda smoothies till minstingen i familjen. Det var min vän Frida som rekommenderade dessa till mig.Ni kan hitta hennes blogg HÄR. Jag hade helt glömt bort att jag hade dessa matpåsar från cherub baby's ståendes i skafferiet. De röda innehåller jordgubbar,banan, kiwi och äpple och de lila innehåller banan, blåbär och äpple. Smakerna går ju såklart att variera efter tycke och smak, dessa liknar mer puréer i sin konsistens. Men vill man ha en tjockare konsistens går det alltid att tillsätta naturell eller turkisk yoghurt.
 
Det jag gör är att först skala och skiva de olika frukterna och häller i önskad mängd bär i en skål/bunke. Mixar sedan frukten med en helt vanlig stavmixer tills blandningen är len och klumpfri. Delar sedan upp i dessa suveräna och dessutom återanvändbara klämpåsar som bl.a finns att köpa på Brandsforkids.
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR