Magsjuka!

 
Åh, nu ekar det sådär tomt på inlägg här inne igen. Men jäklar vilka två dyng vi har haft, jag och lilla familjen. Meja har varit sådär katastrofalt dålig i magen sedan jag hämtade hem henne från förskolan i torsdags, och natten till igår kunde jag konstatera att det rörde sig om en våldsam magsjuka. Hon kräktes inte bara ner sig själv, men också hela mig och sängen. Älskade lilla vän! Hela natten och morgonen gick åt att byta bajsblöjor varvat med mys och gos i soffan. Eftersom att jag har varit ensam med barnen sedan i fredags, så valde vi att tillbringa helgen ute hos mamma. Himla skönt med lite avlastning när allt blir sådär extra jobbigt! Inte nog med att Meja har varit dålig, så insjuknade även Elias natten till idag. En kräkattack i natt och en andra för bara någon timme sedan. Pappan i familjen är ledig i morgon och barnen blir självfallet hemma även dem tills vi är helt återställda från allt vad heter magsjuka. 
 
Hela kvällen har jag ägnat åt att sanera hemmet, jag har bokstavligen skrubbat golven och badrummet med klorin. Sängarna är sådär härligt nybäddade och i morgon väntar ett förmiddags pass nere i tvättstugan efter helgens cirkus. 
 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR