Det här med förskola

 
Jag kan bara inte låta bli att älska min fina lilleman. Här är bara en bråkdel av alla minspel han kör med dagarna i ända. Dock är det väldigt sällan jag lyckas fånga dem på kameran, vilket är lite synd.
 
Vi har precis kommit hem från förskolan och lilleman slappar i soffan med lite go mellis framför barnkanalen. Så himla mysigt att ha mitt lilla yrväder hemma igen. Tar emot varje morgon att behöva lämna honom på förskolan, om än mer nu när lilleman fått en släng av separationsångest. Självklart hade jag hellre velat ha honom hemma om dagarna, men för att vara ärlig så behöver även jag lite egen-tid som bara är min. Jag läste på en annan mammablogg tidigare idag, där personen i fråga inte kunde förstå hur man kunde lämna sitt barn på förskolan om man ändå bara går hemma som sjukskriven eller arbetslös.Som om att det enda vi gör är att shoppa, fika och ägna oss åt bättre saker än att ta hand om våra barn. På ett sätt kan jag verkligen förstå henne, samtidigt som jag inte alls håller med.
 
På förskolan får mitt barn den sociala stimulansen som jag inte kan ge honom hemma. Han behöver få utvecklas, ha roligt och leka med andra barn. Men och andra sidan så har jag honom endast 24h i veckan, och på fredagar är han alltid ledig. Dem dagar han är på förskolan hinner jag göra sådant som jag aldrig skulle hinna med annars, samt att jag faktist kan ta mig tiden till att bara andas. och jag ser faktist inget fel med det, för vissa dagar är jävligt jobbiga. Den personen som påstår annat ljuger, så är det bara. Men aldrig skulle jag tillåta att mitt barn hänger på förskolan från öppning till stängning för att slippa vara med mit barn. Sedan hade det varit skillnad om man jobbar långa dagar och absolut inte kan komma ifrån. Därför lider jag med alla ensamstående och hårt arbetande föräldrar som kämpar med allt pusslande för att få tiderna att gå ihop. Måste verkligen vara ett helvete! Hur som helst, när bebis väl tittar ut sen så kommer lilleman få vara hemma betydligt mycket mer för att han skall få känna sig så delaktig som möjligt. Men också för att han inte ska behöva känna att han får mindre uppmärksamhet, för han är minst lika viktig och har alltid varit!
 
Nej, om man skulle ta och förbereda kvällens middag, kyckling gryta med curry står på menyn. Lite senare blir det storhandling, för nu ekar det tomt i både kyl och frys. Dessutom får vi finbesök i morgon av bästa Ranya som stannar tills på fredag. Mys!
 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR