Annandag jul

 
Här hemma gjorde vi inte morgon förens strax efter halv elva. Jag vet inte när senast jag fick sova så länge, så otroligt välbehövligt efter dessa dagar. Hela förmiddagen har barnen pillat och grejjat med sina nya julklappar, allt från pärlplattebygge till tågbane-rejs. Det här med att leka med en sak i taget verkar inte riktigt existera här hemma, jag tycker att jag går runt och plockar hela tiden. Försöker hålla efter så gott det går, men inser att det är näst intill omöjligt. Haha! 
 
Om bara en liten stund kommer barnens farbror och hämtar oss för en lite mer "annorlunda" jullunch hemma hos svärföräldrarna. Här äter man något som kallas för kubba, små bulgur-knyten innehållandes antingen lammfärs eller nötfärs i något som skall lika en sötsur sås. Vi äter även överblivna rester från gårdagen, så som kyckling, lamm qozi med ris och massa andra gottigheter. 
 
Hoppas ni får en fin annandag jul!
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR