Lördagen

 
Det var mig då ett himla flängande på lilla familjen. Gårdagens luciafirande fortsatte ända till sena kvällen, först luciatåg på förskolan följt utav middag och lucia-mys med lussefika uppdukat framför luciafirande från Olaus Petri kyrka på teven. En dag fylld med känslor som inte går att beskriva i ord, mer än tacksamhet. Tacksamhet över allt det vackra som livet skänker mig just nu. 
 
Idag har vi tillbringat dagen hemma hos min pappa-barnens morfar för julbak, middag och mys i massor. En omgång lussekatter och en sats rocky road var allt vi hann med bland alla blöjbyten, lunch, lek och amning. Det här med att vara mamma till två, kan ibland vara ett helt företag. Ett helt företag som jag inte skulle byta ut mot någonting annat i hela världen. Dock var det skönt att stundvis kunna ta ett steg tillbaka och låta mina systrar sköta jobbet. Elias har både fått rasta vovven och badat i morfars badkar, medans Meja mest har velat sitta på golvet och pilla med alla leksaker hon kom över. Lite sagoläsning har vi även hunnit med, samt lite soffhäng framför barnkanalen. En riktig familjemys-dag med andra ord! 
 
Nu ikväll har vi varit hem till storhjärtats kusin på kvällsfika innan dem åker till Irak på måndag. Efter en låååång men mysig dag var barnen ordentligt trötta och omedgörliga. Det blev mest en massa bråk, skrik och gråt så det blev inget långt besök denna gång. Barnen stupade mer eller mindre i säng för bara en liten stund sedan, jag förväntar mig en välförtjänt sovmorgon i morgon. Det skulle jag behöva!
 
En liten glimt från dagens instagram @Linelias
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR