- Söndag, hemmafix & middagsbjudning

 
Nu har vi kommit hem igen från världens mysigaste och trevligaste söndagsmiddag med älsklingens familj. Fina Ilham bjuder alltid på så himelskt god mat, svårt att sluta äta. Lilleman däremot var fullt upptagen med att hänga med dem stora tjejerna, med undantag för lite gnäll och gråt.
 
Trötta och mätta i magarna packade vi sedan in oss i bilen och hängde hemma hos faster och fina kusiner en stund innan vi slutligen åkte hem. Jag som hoppades att lilleman skulle stupa i säng med tanke på utebliven vila under förmiddagen, men icke. Jag kan fortfarande höra honom där han sitter inne på rummet och bankar med sina bilar. Blir så trött på detta, att han aldrig sover när han ska. Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre för att få honom att sova om nätterna. Det bästa jag kan göra i nuläget är att ignorera honom totalt, för då tröttnar han tillslut. Problemet är bara att få upp honom på morgonen sedan.
 
Annars så har vi bara hängt hemma i lägenheten, storstädat, rensat och gjort oss av med en massa onödiga saker. Julgranen åker ut redan i morgon, allt åker ut dvs. Vill bara kräkas på allt vad julen heter. Nu längtar jag efter stora öppna ytor, vitt och ljust och massa grönt i våra fönster. Kan någon snäll själ bara skänka mig en större bostad?! Åh, vad jag skulle bli lycklig då.
 
Nu blir det soffhäng och glass framför teven en stund. Jag måste alltid få en stund för mig själv såhär på kvällarna, mitt sätt att varva ner efter en lång dag. Ser fram emot att få vakna upp i en varm famn, äntligen skall min älskade vara ledig i två dagar. Två dagar med massa mys, roliga aktiviteter och kärlek i massor!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR