Välkommen 2013 - Nyårsafton del 2

 
Helt omöjligt att välja ut bilder från gårdagens nyårsfirande, men här kommer några som sammanfattar kvällen någorlunda skapligt. Vi anlände till lokalen strax innan klockan elva där vi mötte upp resterande familjemedlemmar. Alla hade med sig maträtter av alla möjliga slag och alla var på så himla gott humör. Lilleman var upp över öronen att ha så många andra barn att leka med, så honom såg man inte mycket utav. Gick som ett enda lyckorus genom hela kroppen när alla samlades på dansgolvet för att räkna ner till tolvslaget. Som jag skrev innan, en känsla av att medverka i en romantisk komedi. Jag fick min nyårskyss av mannen i mitt liv och sedan blev det ett enda stort gråtkalas från min sida. Jag fattar inte, men jag gråter varje nyår. Något jag ärvt från min kära mor. Vi omfamnades av vänner och familj en stund innan vi tog oss ut för att bevittna ett färgsprakande fyrverkerispel. Vi gick in när det började gå farligt till, oförsiktiga människor är det värsta jag vet. Ingen kom till skada, tack och lov!
 
Väl tillbaka inne i lokalen bjöds på ännu mera mat, snacks och mer därtill. Mätta i magarna och trötta som få stupade vi i säng strax efter klockan två. Lilleman och jag sov oss igenom förmiddagen och klev inte upp förens någon gång efter klockan 12. Den här dagen har vi ägnat oss åt att plocka undan och storstäda lägenheten. Vill börja det nya året med nytt och fräscht! Annars har vi bara slappat framför teven och försökt hålla oss vid liv.
 
Nu ikväll har vi hängt hemma hos faster och fina kusiner. Tillsammans avnjöt vi en god middag, fikade och umgicks. Blev en tidig hemgång och vi har redan krupit ner i sängen alla tre. Nu skall här sovas för att vakna upp till ännu en morgondag.
 
Godnatt och god fortsättning på det nya året!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR