Meja & Adam

 
Vilken underbar dag vi har haft, och ett enda stort lyckorus går genom kroppen! Allt började på Huddinges förlossningsavdelning för lite mer än tre år sedan. Jag väntade mitt första barn, och när det var som dags att föda avlöstes min första barnmorska utav en annan tillsammans med en undersköterska. Jag minns henne såväl, kanske något ung och oerfaren. Men hon fanns där, peppade och tillsammans fick vi uppleva ett ögonblick av fullkomlig lycka och kärlek. När ett barn kom till livet för allra första gången, älskad från första stund.
 
Aldrig trodde jag, att vi tre år senare skulle återförenas i samband med att hon nu själv har blivit mamma. Nu år 2013 fick vi båda två varsin bebis ( hon sin första och jag mitt andra) med exakt en månads mellanrum. Hennes underbara lilla Adam den 12:e april och Meja samma datum, bara en månad senare. Jag tror inte att det var tyst en endaste sekund. Lunchade i Badparken följt utav promenad på stan i ösregn. Hade det inte varit för att lilleman bjöd på skrikfest stup i kvarten, så hade vi kunnat sitta kvar bra länge. Jag ser redan fram emot tills vi ses igen, och nästa gång förhoppningsvis något mer avslappnat utan treårstrots, skrik, bråk och gråt!
 
 
 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR