1:a April 2014

 
Efter lite mer än en veckas uppehåll här från bloggen, har vi äntligen ett fungerande internet igen. Nog för att det har varit himla skönt att ta en paus från allt skrivande. Dagarna går i ett och helt plötsligt var vi inne i april månad. Under veckan som gått har vi hunnit med allt ifrån magsjuka till 40-års kalas, Ikea besök och en heldag på Torekällberget. Dock lider jag av total sömnbrist för tillfället, då lilla damen behagat att sovstrejka de senaste dagarna. Detta resulterar i sena nätter och tidiga mornar, men av någon konstig anledning så orkar man just för att man måste. Men jag skulle ljuga om jag sa att det inte tar på krafterna, och framförallt på humöret. 
 
Om en dryg vecka flyger storhjärtat till New York på konferens resa och blir borta i hela fem dagar. Och då passar jag och barnen på att flytta hem till mamma-mormor och stanna där veckan ut. Ska bli riktigt skönt med ett litet miljöombyte och det ska bli fantastiskt skönt att överlämna lite utav ansvaret. Jag ser fram emot soliga dagar i parken, mysiga barnvagnspromenader och familjemys i massor. 
 
Det börjar också bli högtid för att planera inför Mejas 1-års dag, och detta med blandade känslor. Vart tof tiden vägen?! Det känns ju som om det var igår hon kom till oss.  Och nu har hon plötsligt förvandlats till en livslevande liten människa som bokstavligen springer fram och tillbaka här hemma. Så sent som igår kläckte hon ur sig sitt första riktiga ord. Allting bara går i en sådan rasande fart och jag njuter samtidigt som jag bara vill stoppa tiden om än bara för en liten stund. 
 
 
 
 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR