En weekend till New York

 
...Hade ju inte suttit helt fel nu när våren praktiskt taget är på ingång. Dessvärre är det inte jag som har den lyxen att få åka, men däremot min kära make. Som de flesta utav er redan vet så bytte storhjärtat arbetsplats tidigare i våras/somras. Och jag har länge gått och bävat mig inför alla försäljningstävlingar som han gått och vunnit den senaste tiden. Denna gången stod en weekend till New York på spel, och idag fick vi veta att han är en av de fyra vinnarna från samma butik som skall åka någon gång i april. Varken jag eller barnen kommer att följa med, därav min besvikelse. Vem hade inte velat åka på en weekend till the big apple liksom?! Nej, istället blir jag sittandes hemma med två små barn medans min andra hälft åker på sin "once time in a lifetime" experience liksom. Jag är inte jätteglad precis! Självklart unnar jag honom detta, frågan är bara om han någonsin skulle unna MIG en sådan sak? Att få åka bort en helg, helt själv utan barnen tillsammans i goda vänners lag. Jag undrar det jag...
 
Nåja, känns bättre nu när jag har fått gnälla av mig lite. Idag har vi haft en ovanligt lugn eftermiddag och kväll här hemma. Meja är fortfarande hängig och sådär loj som man bara kan vara vid feber. Ikväll tvärdeckade hon i mitt knä redan vid sju-tiden, vilket inte är likt henne i vanliga fall. Hon har sedan dess bara vaknat till två gånger, snuttat vid bröstet för att lika snabbt somna om igen. Lilla skrotungen, hon är så mysig och mer "nära" nu när hon inte är allt för kry. Elias däremot har kämpat in i sista sekund för att hålla sig vaken efter första dagen på förskolan denna vecka. Han kan bli så fasligt arg, skriker och gråter tills han slutligen somnar av ren utmattning. Dessa knöliga läggningar är inget jag har längtat efter precis, något vi också måste ta tag i. 
 
I morgon är storhjärtat ledig, storstädning, tvätt och en sväng till Ikea står på agendan. På onsdag har vi bokat in mamma-bebis häng på barnens hus och vi skall också försöka klämma in lite mamma-kompis häng i slutet av veckan. Om ni bara visste hur mycket jag njuter av dessa underbara mammalediga-dagar, om de ändå kunde vara förevigt! Jag längtar så inte efter att börja jobba igen.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR