Nyårsafton

 
Bjuder på ett litet bildregn från gårdagens nyårsfirande. Vilken fantastisk kväll, god mat, dryck, prat och skratt i goda vänners lag. Våra fina vänner Frida och Robban gick verkligen all in för en trevlig kväll, lyxig känsla! Till förrät åt vi toast skagen, till varmrätt entrecoté med potatisgratäng och sallad som vi sedan avslutade med vanilj/choklad pannacotta med passionsfrukt, frysta hallon och färska jordgubbar. Mums! Barnen åt pannkakor med sylt och varsin glasspinne som efterrätt. Dem var så fullt upptagna med lek och utav varandra att dem knappt hade tid att äta. 
 
Efter maten tog vi en promenad till fotbollsplanen och smällde lite raketer. Elias och Malte var mest rädda och ville gå hem. Meja satt mest oberörd i vagnen och tittade mest förundrat på mig och på allt runt omkring. Tänk att barn kan reagera så olika. Våra män vart som barn på julafton där dem fyrade av raket efter raket, jag och Frida stod mest och skrattade. 
 
Väl hemma igen intog vi efterrätt och laddade upp inför tolvslaget. Barnen var så trötta att dem höll på att storkna, men höll sig ändå vakna. När klockan slog tolv promenerade vi återigen tillbaka till fotbollsplanen och skådade himlens fyrverkerispel och skålade i champagne. Alkoholfri såklart, det enda rätta när man har barnen vid sin sida. Alla barnen tuppade av  i sina respektive vagnar, alla förutom Elias som kämpade in i det sista för att hålla sig vaken. Jag fick min nyårskyss och vi kramades mycket och länge med våra fina vänner. jag grinade, som jag alltid gör på nyår. 
 
En halvtimme senare promenerade vi tillbaka hem, och där bjöds det på fika, godis och massa andra onyttigheter. Någon gång kring halv två-tiden packade vi in oss i bilen och åkte hem. Båda barnen bjöd på en välförtjänt sovmorgon och här hemma gjorde vi morgon kring halv elva. Jag sitter fortfarande i morgonrock, Meja sover och Elias sitter bänkad framför barnkanalen. Skall strax hoppa in i duschen och sedan slänga ihop en sen lunch till mig och barnen, Hoppas att ni har haft ett lika fantastisk nyår som vi, och god fortsättning på det nya året!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR