En jävla skit dag-rent ut sagt!

 
Ja, idag har vi haft en riktig jävla skitdag! Redan igår kväll insjuknade jag i världshistoriens hemskaste migrän, och sedan gick det bara utför. Morgonen började med att båda barnen vaknade sådär okristligt tidigt, redan kring halvåtta-tiden någpn gång. Jag valde dock att ligga kvar en stund till innan jag orkade masa mig upp. Dagens planer var ju att vi skulle ta oss ut till djurgården för en heldag på Skansen. Sagt och gjort packade vi in oss i bilen, det här skulle ju bli urmysigt! 
 
Så snart vi nått djurgårdsbron snurrar vi omkring i förtvivlan efter en parkeringsplats i nästan en timma, tills vi slutligen får ge upp tankarna om våran mysiga lilla familjedag på Skansen. Det finns inte en endaste ledig liten parkering så långt ögat kan nå. Djurgårdsbron är avstängd inför Tjejmilen, så typiskt! Dagen slutar med att vi tillbringar eftermiddagen i Gallerian med varsin glass. Packade sedan in oss i bilen och fortsatte vidare till Sätra för middag på Al Basha. Där får vi vänta på maten i nästan en timma, vid det här laget är barnen så olidligt trötta att dem knappt vet vart dem skall ta vägen. Ibland blir det verkligen inte som man har tänkt sig. Hela vägen hem i bilen kunde vi inte göra annat än att skratta åt alla dessa små missöden. Vi får helt enkelt försöka pricka in vårat mysiga lilla skansen-besök vid ett annat tillfälle.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR