Nya jobbet, en besvikelse

 
Jag har precis börjat en ny tjänst som känns SÅ FEL! I tisdags gjorde jag min sista dag på Remida för tjänstgöra på en närliggande förskola på deras sexårsverksamhet. Jag gråter inombords, för jag inser att jag förmodligen har tagit mig vatten över huvudet. Tack och lov sträcker sig den här tjänsten endast fram till slutet utav juni månad och därefter hoppas jag att få återta min plats som vikarie på Remida. För trots allt är det så himla viktigt att trivas på sin arbetsplats och känna att man räcker till. Det enda positiva i dagsläget är att jag endast arbetar 80% vilket innebär relativt korta dagar och jag får desto mer tid att ägna åt mina egna barn. Så otroligt värdefullt!
 
Idag hade jag lyxen att kunna hämta hem båda barnen redan vid två-tiden. Hela eftermiddagen har vi degat i soffan och zappat mellan alla dessa barnkanaler. Pappan i familjen har äntligen kopplat in nya tv-boxen från bredbandsbolaget och nu har vi fler tv-kanaler än vad vi någonsin haft tidigare. Tanken var att vi skulle ha picknickmys i lekparken, men dessvärre blåser det isande vindar och solen lyser med sin frånvaro. Vi tar det en annan dag helt enkelt när vädret tillåter. Efter två timmars utomhuslek på förskolan kände jag mig otroligt opepp på att ge mig ut igen. Hua! 
 
I morgon väntar sovmorgon till 09:30, därefter planeringsmöte på jobbet så hoppas hinna hämta ut min efterlängtade loppiblogbag samt vinsten från underbara EgoFin som jag kammade hem här i förra veckan. Spännande! 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR