Helgen +



Tillbaka efter en minst sagt fullspäckad helg, dessvärre har jag lyckats insjukna i jordens förkylning och har varit sängliggandes sedan igår. Tänk er ett rakblad i halsen times ten och snor som rinner likt kranvatten, helt värdelöst med andra ord. 
 
I fredags fick vi finbesök utav min fina mamma som stannade natten till lördag. En hel helg till att bara rå om varandra, äta god mat, mys i soffan och en tur upp till Torekällberget. Meja gjorde debut på hästryggen, stolt tjej var bara förnamnet. Dock valde vi att ta den korta ritten, då hon fick för sig att vilja kliva av halvvägs. Jag insisterade på att hon skulle sitta kvar och så fick det bli. Jag tror inte på att göra ett barn en tjänst genom att ge efter i alla situationer. Hon har inte pratat om något annat än den där dagen hon red på hästen för första gången i sitt liv. Ett minne jag hoppas och tror att hon kommer bära med sig en lång tid framöver. 
 
Annars har helgen varit relativt lugn, trotsade min eländiga förkylning och lät kidsen under söndagskvällen få spralla av sig på leklandet i Heron city. Personalen lät sig övertalas av min kära make och därmed betala halva priset då klockan närmade sig stängning. Det där med att ha kontakter kan komma väl till pass ibland, något vi inte är särskillt sena med att utnyttja när tillfälle ges. 
 
Idag däremot har jag mått så jäkla risigt att jag mestadels legat i soffan och tyckt synd om mig själv. Druckit litervis med thé varvat med vatten. Lyckats peta i mig lite köttsoppa och chokladpudding, and that's pretty much it! Alla dessa vardagssysslor och måsten får vänta, nu måste jag fokusera på att bli frisk för på torsdag samt fredag väntar två dagars jobb på Rosenbad. Så spännande!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR