Härlig dag i sommarvärmen!



Idag har vi hängt med R's familj, grillat och haft det helt underbart i sommarvärmen som vi har blivit så bortskämda med i flera dagar nu. Jag hoppas såklart att den har kommit för att stanna! Elias verkade det inte heller gå någon nöd på, där han utforskade och kröp runt i det gröna gräset. Annars har han mest busat och lekt med fina kusiner," vi hade en gång ett barn " som vi brukar säga. Haha! Skönt att bara få kunna ta det lugnt, äta och umgås i lugn och ro. Sådant som även trötta småbarnsföräldrar måste få kunna unna sig every once in a while.

Nu är vi i allafall hemma igen, eller jag är åtminstonde. Mina fina killar tog en sväng förbi en kompis för att uträtta ett litet ärende. Är helt slut i huvudet efter allt lapande av sol och alla nya intryck. Det där med att lära sig ett helt nytt språk tar på krafterna det med. Det är så intensivt, nästan aggresivt. Det är arabiskan jag talar om för er som inte hängt med så länge. För Elias blir det ett gratis språk, vilket jag är jätte glad över. För mig är det otroligt viktigt att han senare kan kommunicera med familj och vänner som inte är svensktalande. Men vad beträffar mig själv så kommer det ta något längre tid. Än så länge kan jag några få ord och jag börjar förstå mer och mer. Men tala flytande kommer jag nog aldrig att kunna göra.

Hur som helst, så funderar jag på om man kanske skulle ta och börja packa lite smått inför helgen. Jag undrar hur sjutton jag ska hinna med allt denna vecka som kommer. Det vankas middagar, studentfest, bröllop samt utlandsresa. Planering helt enkelt, och en jäkligt bra sådan. Sedan när blev jag bra på att planera saker och ting?! Äsch, det blir nog bra det där.

Btw, har ni haft en bra påskhelg?! Berätta gärna så kikar jag in här lite senare.

Puss!






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR