Havets Hus

Idag har vi hängt i Lysekil hela dagen, Norge var att utesluta då mamma kom upp med de briljanta idén om att ta en utflyktsdag till Havets Hus. Supermysigt! Ett havsakvarium som visare ungefär 100 olika arter från Gullmarsfjorden och Västerhavet i ca 40 akvarium. Dock tror jag att vi lyckades missa ungefär hälften på vägen, lyckat!

Efteråt strosade vi omkring i centrala Lysekil och kikade i butiker. Tog sedan bilen ned till kajen där vi åt en god lunch på en mysig liten hamnkrog. Som den lilla lyxlirare jag är, beställde jag in en smaskig räkmacka. Nu ska vi se, hur många gånger har jag ätit räkor den senaste veckan?! Fyra gånger tror jag. Men jag kan ju bara inte få nog. Ikväll skall det drickas wine coolers och kanske får jag även chansen att ta revansch i Rita & Gissa lite senare.

Nu ska jag och mina fina killar ta en promenad och insupa friska luften och titta på kossorna.














NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR