Trötta lilla mamman


Pappa och lilla bebben på väg till bilen tidigt i morsse

Guuuud jag känner mig alldeles vimmelkantig efter att ha tagit mig en redig eftermiddags nap tillsammans med mina fina killar. Jag vet inte, men det verkar som om vi alla har drabbats av trötthetssyndromet eller någonting. Vaknade iofs extremt tidigt i morsse för att susa iväg till BVC för 8 månaders kontrollen.

Som vanligt såg allting perfectly fine ut, och våran lilla prinskorv växer jämnt med kurvan som han ska. Nu väger han hela 8540g och är 70cm lång på pricken. Vi har även pratat säkerhet och vi har fått öva på en docka hur vi ska gå till väga ifall barnet eventuellt sätter i halsen. Tog även beslutet av dra ner på måltiderna och endast ge gröt på kvällen. Välling på morgonen räcker för att bebis ska orka stå sig och vi ska istället introducera macka med leverpastej och ägg. Najs! Vi börjar även borsta tänderna lite smått, detta känner jag på mig att ungen kommer total vägra. Haha! How ever, jag är super nöjd över morgonens bvc besök. Glad mamma med andra ord.

Idag har vi tvättstugan hela dagen, så trist när tvättkorgen svämmar över och det ligger smutsiga kläder precis överallt. Blir en sväng om med dammsugaren när mina killar har vaknat, förstår inte vart allt damm kommer ifrån?! Kvällen blir lugn och jag får äntligen lite barnfritt, då jag endast ska ta hand om mig själv. Lägga ansiktsmask, klippa naglarna, raka benen och ja..allt sånt där man inte alltid hinner med annars i vanliga fall. Härligt!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR