Down town today

Nyss hemkomna från en mysig kväll ute med familjen. För omväxlingsskull tog vi en taxi till ett ställe jag inte minns namnet på. Där strosade vi i allafall omkring, kikade i butiker och käkade middag på en jätte mysig restaurang. Som vanligt skulle precis alla pussa och krama på våran lilla kille, inte nådigt vad bortskämd ungen är med uppmärksamhet här nere. Stolta föräldrar är vi såklart! Finare unge får man leta efter.

Tidigare idag tog vi en tripp till down town, även kallat city center. Där såldes mest krimskrams i varenda litet kvarter, så det blev bara lite kryddor och hudvårdsprodukter som fick följa med hem. Tog oss lite senare vidare mot Mecca mall och käkade lunch. En halv taskig syriansk buffé med sämsta servicen jag någonsin varit med om. Irritationen och tröttheten tog ut sin rätt och för första gången på länge bröt det hela ut i bråk.

Som plåster på såren tog vi tjejer oss ner till inomhus poolen. Till våran besvikelse var jacuzzin avstängd, så vi fick nöja oss med en simtur i den stora poolen. Bastade en stund och sedan in i ångrummet. Sen kom badvakten, en palestinier på 19 år och erbjöd oss gratis hammam. Mycket välbehövligt, där blev vi tvättade, skrubbade och masserade. Hur najs?! Känner mig som en helt ny människa, detta gör vi om väldigt snart!

Vi har funderingar på att lämna Amman och spendera våran sista vecka i Aqaba. Vi har gjort Amman och känner oss ganska färdiga här! Nu vill vi ha sol och bad, vi är inte ett dugg solbrända vilket känns lite trist. Det visar sig i morgon hur vi gör, det är ju såklart en prisfråga.

Nu ska jag kila upp till mina fina killar som myser uppe på hotellrummet. Med det säger jag godnatt!












NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR