En dag i Liljeholmen

I natt har vi fått sova någorlunda skapligt. Elias sov i princip hela natten i sin egen säng, men vaknade strax efter klockan fyra och ville komma till oss. Helt okej för min del, jag ligger gärna och snosar bebis tills det är dags att kliva upp. Tog en lång och välbehövlig sovmorgon för att sedan kliva upp och äta en god frukost.

Bestämde oss för att ta oss in mot Stockholm för lite shopping och en mysig fika, men vi fick snabbt tänka om. På en millisekund slog vädret om och regnet fullkomligt vräkte ner utanför fönstret. Så vi packade in oss i bilen och körde mot Liljeholmen istället. Kikade runt i några butiker och vi lyckades fynda ett par snygga jeans till mig och en skjorta till R. Shopping humöret droppade rätt fort och vi satte oss på McDonalds där lillskruttis fick i sig en stadig lunch. Han fick en ballong också, lillkillen. Dagens höjdpunkt! Ballongen släppte han inte för sitt liv, om inte ens för en liten sekund. Älskade lilla barn.

Regnet fortsatte värka ner hela vägen hem, men nu tycks det ha börjat spricka upp igen. Nästan så att man kan ana en liten solglimt när man kikar ut igenom fönstret. Nu ska jag krypa upp i soffan med mina fina killar och glo på ett fakta program om danska läkarstyrkor i ett krigshärjat Afghanistan. Mycket intressant!



Lillskruttis tyckte visst att mamma skulle äta också, omtänksamt kan tyckas!






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR