Hussein park

Gårdagen vart riktigt lyckad med undantag för en mycket trött och arg liten bebis. Vi tog taxin till en av Ammans bästa fisk & skaldjurs restauranger. Där käkade vi grillade tiger räkor, meze och grillad fisk. Vi beställde ett fat med en bjässe till fisk på ca 4 kilo. Aldrig någonsin har jag ätit sådan god mat, och jösses vad mätta vi blev. Nästan så att vi rullade hem, vore ju skam om vi inte hade blivit mätta. Trevligt att umgås med svärisarna också!

Idag har vi varit i Hussein park och knatat omkring i det härliga vädret. Det råder som sagt brist på saker att göra här nere i Amman. På tisdag byter vi äntligen hotell, ska bli så otroligt skönt med sol och bad. Som vi har längtat! Hur som helst så tog vi en vända inne på Automobile museum, helt sjukt vad grymma bilar. Allt från Lincolns och Aston Martins från tidigt 1900-tal till nutidens ferraris, porche's, fordar och opels. Slänger upp bilder något senare, tar så sjukt lång tid att ladda upp bilder.

Efteråt satte vi oss på ett mysigt litet fik, käkade lunch och rökte vattenpipa. Mysigt! Sedan tog vi taxi tillbaka hem till hotellet, och vi tjejer unnade oss en mysig stund på hotellets health club. Där simmade vi i bassängen, badade jacuzzi, bastade och peelade oss inne i ångrummet. Fail att jag lyckats bränna mig på ena sidan av axeln när jag gått i linne i princip hela dagen. Så typiskt mig!

Sitter just nu nere i lobbyn och väntar på mina fina killar som är hemma hos R's föräldrar. Skönt med barnledigt faktist, och dessutom blir jag en mycket snällare mamma då. Ikväll sticker vi förmodligen till Down town eller så sätter vi oss på något mysigt ställe att käka middag på. Mamma och hennes kille firar nämligen två år idag och då vill dem vara själva. Skönt att kunna göra sånt som bara vi vill göra :D

Ha en fin kväll vänner!






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR