Sjuklingar!



Dagen började med att vi vaknade upp super förkylda. Måste bero på den dåliga luften, alla avgaser och allt rökande av vattenpipa. Vi går mest runt och hostar och på Elias rinner snoret likt kranvatten. Bara välling som gäller och någon enstaka sked med fruktpuré.

Idag är det sista dagen för mammas kille här nere i Amman, så ikväll käkar vi middag på Zaatar' W Zeit. Där spenderade vi nämligen gårdagen, jag, R och syster. Efteråt satte vi oss på Pestiche, ett mysigt fik och rökte vattenpipa. Vi hade så himla mysigt, och helt sjukt goda coktails hade dem också (alkoholfria) Här serveras nämligen ingen alkohol förutom på små liqour stores.

Eftermiddagen har vi spenderat i Sweifieh, där vi har kollat på en ny förlovningsring till mig. Den jag har nu (tvådelad ring) är alldeles för stor och jag måste hitta en ny. Dock hittade jag ingen som föll mig i smaken, så vi får helt enkelt leta vidare. Vi har också shoppat loss inne på Max, en något billigare klädesbutik här nere i Amman. Käkade sedan lunch på Subway och knatade vidare till en liten butik där vi köpte baklavan som ni kan se på bilden ovan. Den mumsade vi i oss på vårat lilla fik som ligger strax brevid vårat hotell. Där blev vi kvar en bra stund, planerade inför morgondagen då vi tar en tripp till döda havet. Det var egentligen meningen att vi skulle byta hotell, men med våran vanliga otur gick det inte. Datumen för avbokning hade redan infallit, så vi får helt enkelt nöja oss med att bli ruinerade resten av veckan. Kan det väl vara värt!

Nu ska jag kila upp till hotellrummet och göra mig i ordning inför kvällen.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR