Från ett hus hörs ett barnaskri...


Elias behagade att vakna i samma veva som jag skulle ställa mig vid spisen och laga mat. Ungen har i princip skrikit som en stucken gris hela kvällen. Han ska inte sova, inte äta, inte leka och han ska absolut inte sitta i mammas knä och nappen ska han definitivt inte ha i munnen. Nej, denna kväll är protesternas kväll. Jag vill kräkas och krypa upp i fosterställning. Ja, så trött är jag just nu.

Någon timme senare hade ungen skrikit så pass mycket och länge, att han tillslut lutade sig mot soffan med huvuden vilandes mot ena soffkudden. Jag anade att han skulle slockna vilken sekund som helst av ren utmattning. Så jag tog upp honom och lade honom tätt intill mig och gissa vem som snarkade som en liten gris två sekunder senare?! Det är min lilla unge det. Ibland är det lika bra att bara låta dem små liven vara, när ingenting duger då finns det inte mycket mer att göra. Detta händer alltid när han sovit alldeles för lite under dagen. Han kämpar in i det sista för att hålla sig vaken och tillslut blir han så övertrött att det hela går över styr.

Efter att ha flyttat över honom till sängen, kan jag äntligen inta ryggläge i soffan och invänta älskling som snart kommer hem. I morgon är han ledig och då ska vi ha en riktig familje-mys dag. Jag är lite sugen på att göra en utflykt om vädret tillåter. Någon som har något bra förslag på man skulle kunna hitta på med en liten?!


Godnatt raringar ♥





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR